سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز مشاوره فردوس(کلینیک روانشناسی فردوس)طرف قراردادفولادمبارکه

موضوعات گفتگوی پیش از ازدواج

موضوعات گفتگوی پیش از ازدواج

 

 

ردیف

موضوع

نکات قابل طرح

1

معرفی

نام،سن وتحصیلات من- خواهران و برادرانم-شغل پدر و مادرم و...

2

سرگرمی ها و علایق

1-سرگرمیها،علائق و اوقات فراغت من.2-سرگرمیها،علائق و اوقات فراغت خانواده من.

3

باورها و ارزشهای دینی

1-باورهای و اصول دینی من.2-رفتارهای دینی من(انجام واجبات،مستحبات ).3-پرهیزهای دینی من(حلال وحرام-محرم و نامحرم- گناه و....)

4

دوستان

2-باورهای من در مورد دوستی 2-معرفی دوستان شخصی و خانوادگی و چگونگی ارتباط من با دوستان 3-معرفی دوستانی که از آنها دور شده ام و مایل به ادامه رابطه با آنها نیستم.

5

اهداف،رشد وپیشرفت

1-باورها و ارزشها و آرزوهای اقتصادی من 2-باورها و ارزشها وآرزوهای تحصیلی من برای خود و همسرم 3-باورها و ارزشهای اجتماعی و شغلی من 4- برنامه های من برای رسیدن به اهداف اقتصادی- شغلی-اجتماعی و تحصیلی

6

خویشاوندان

1-باورهای من در باره روابط خویشاوندی و صله رحم 2-معرفی خویشانی که رابطه خوبی داریم 3- معرفی خویشانی که با آنها رابطه خوبی نداشته یا            رابطه مان ضعیف است.

7

رابطه صمیمانه با همسر

1-چگونگی ابراز صمیمیت در بین اعضای خانواده ما2-نشانه های کلامی صمیمیت از نظر من3-نشانه های رفتاری صمیمیت از نظر من(هدیه-مناسبت ها -نوازش-رازداری-مناسبتها- گذشت-انجام کارها باهم و.....)

8

خانواده خود

1-باورها و ارزشهای خانوادگی ما(تحصیل-کار وشغل - مذهب-حجاب و...)2-استقلال و وابستگی اعضای خانواده ما به یکدیگر3-جایگاه اعضای خانواده 4- تصمیمات خانوادگی 5- ارتباط من با اعضای خانواده(پدر-مادر-خواهر و برادر).6-دخالت خانواده ام در امور خانوادگی)

9

خانواده همسر

1-باورها و ارزشهای خانوادگی ما در مورد رابطه با خانواده عروس یا داماد 2-ارتباط پدرم با خانواده مادرم 3-ارتباط مادرم با خانواده پدرم 4-انتظارات من از خانواده همسر آینده دخالت خانواده همسر در امور زندگی

10

حل اختلافات

1-باورها و ارزشهای من در مورداختلاف نظر همسران2-روشهای حل اختلاف من با اعضای خانواده(قهر- صحبت کردن- دادو بیداد کردن ترک منزل- وساطت دیگران- کمک تخصصی) 3- اگر با همسرم اختلاف پیدا کنم4-اگر خانواده همسرم مرا آزار و اذیت کنند

11

پول و مسائل مالی

1-باورها و ارزشهای من در مورد پول 2- رفتارهای پولی من تاکنون 3-شراکت مالی و اقتصادی همسران 4-مهریه-جهیزیه-مسکن-جشن عقد و عروسی

12

خواسته ها و توقعات

1-سابقه خواسته ها و توقعات من از دیگران2-روش من در بیان توقعات 3-وقتی توقعات و خواسته های من برآورده نشود 4-خواسته ها و توقعات من از همسر آینده ام 5-خواسته ها و توقعات من از ازدواج

13

رویایی با هیجانات (غم-شادی-خشم-ترس)

1-با هیجانات اصلی(غم-شادی-خشم-ترس) چگونه روبه رو می شوم و چه می کنم.2-چگونه هیجاناتم را بیان می کنم و چگونه آن را بروز می دهم. 3-رفتارهایی را که از اطرافیانم نمی پسندم و از آن رفتارها بدم می آید.

14

وظایف زن و مرد در خانواده

1-باورها و ارزشهای من درباره وظایف زن و مرد در خانواده 2-وظایف پدر و مادر در خانواده 3- وظایفی که بر عهده من خواهد بود4-باورها و ارزشهای من درباره زن در جامعه

15

فرزند

ا-تمایلات من درباره فرزند 2- اگر بچه دار نشویم چه خواهم کرد 3-نظر من درباره سقط جنین 4- نظر من در باره پیشگیری از حاملگی 5- زمان مناسب برای بچه دار شدن6-نظر من در مورد تربیت فرزند

16

موضوعات جنسی

1-باورها و ارزشهای من درباره موضوعات جنسی و اهمیت آن2-رفتارها و پرهیزهای جنسی من3-مشکلات جنسی و راه حل آنها از نظر من3-شک و تردید نسبت به همسر 4-خیانت به همسر 5- همسر دوم 6-اگر مورد تعرض و آزار قرار گرفته یا مزاحم داشتم.